Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej przygotowało aplikację mobilną ePraca, dostępną dla każdej osoby zainteresowanej znalezieniem pracy.
Aplikacja została udostępniona dla urządzeń z systemem operacyjnym Android (w nieodległym terminie również dla iOS)
W aplikacji ePraca dostępne są wszystkie informacje na temat ofert pracy oraz wydarzeń publikowanych w Centralnej Bazie Ofert Pracy przez wojewódzkie i powiatowe urzędy pracy oraz Ochotnicze Hufce Pracy. Aplikacja umożliwia łatwiejsze i szybsze przeszukiwanie ofert pracy, niż za pomocą strony internetowej.
Najważniejsze zalety aplikacji mobilnej:
- Wygodny, prosty i przyjazny interfejs użytkownika dzięki pełnej integracji z systemem Android, (w kolejnym etapie iOS);
- Szybkie filtrowanie ofert: wg zawodu i wg lokalizacji;
- Wskazywanie geolokalizacji, czyli wskazanie bieżącej lokalizacji na mapie;
- Wyskakujące powiadomienia (ang. Push) – informacje o nowych ofertach, szkoleniach, targach, etc.
- Miejsca, lokalizator GPS – wyszukiwanie w okolicy, prezentacja na mapie, wyznaczanie mapy dojazdu;
- Połączenia telefoniczne – natychmiastowe wykonywanie połączeń, wysyłanie SMS/email;
- Kalendarz – zapisywanie terminów spotkań lub zaplanowanych wydarzeń (targów, szkoleń, etc.);
- Kontakty – zapisywanie danych kontaktowych;
- Mechanizmy podpowiedzi i wyszukiwania;
- Połączenia – bezpośrednie przywołanie numeru telefonu i wywoływanie połączenia telefonicznego;
- Konta – proste przywołanie adresu email i wysyłanie poczty elektronicznej;
- Subskrypcje – zapisane kryteria wyszukiwania ofert pracy i wydarzeń;
- Publikacja ofert pracy i wydarzeń w charakterze postów na kontach użytkowników w portalach społecznościowych.
https://www.gov.pl/web/rodzina/aplikacja-epraca--nowoczesne-narzedzie-dla-tych-ktorzy-szukaja-pracy