Aktywizacja osób pozostających bez pracy w powiecie zgierskim (II) - Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu
Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Głownie jest nieczynny w okresie od dnia 03.03.2025r. do dnia 31.08.2025r.
- W Punktach Informacyjno-Konsultacyjnych prowadzone są sprawy w zakresie rejestracji, wyrejestrowań, pośrednictwa pracy, poradnictwa zawodowego i zgłaszania ofert pracy.
- Obsługa wniosków dotyczących usług i instrumentów rynku pracy jest prowadzona tylko w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Zgierzu.
- Rejestracji i wyrejestrowania można dokonać za pośrednictwem strony internetowej www.praca.gov.pl
- Osoby ubiegające się o przyznanie dodatku aktywizacyjnego pobierają wniosek oraz oświadczenie zakładu pracy i składają wskazane dokumenty w oryginale w kancelarii Urzędu, za pośrednictwem adresu skrzynki e-doręczeń: AE:PL-53729-74571-JGTRH-27, poczty, portalu praca.gov.pl lub e-puap
Od dnia 01 stycznia 2025r. obowiązują e-Doręczenia, czyli cyfrowy odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. Załóż adres i skrzynkę do doręczeń elektronicznych aby odbierać korespondencję od urzędów oraz wysyłać listy polecone. Usługę można aktywować przez stronę edoreczenia.gov.pl lub mObywatel.gov.pl
K O M U N I K A T !!!
Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu informuje, że Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Głownie będzie nieczynny w okresie od dnia 01.05.2025r. do dnia 31.08.2025r.
Obsługa Klientów we wskazanym terminie odbywać się będzie w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Zgierzu, ul. Barona 10 w zakresie :
- potwierdzenia gotowości do pracy osobistego - pośrednictwo pracy – parter, pok. 10 lub
- potwierdzenia gotowości do pracy poprzez kontakt telefoniczny pod numerem telefonu (042) 714-12-71; (042) 714-12-72 lub
- potwierdzenia gotowości do pracy poprzez pismo do Urzędu ze strony portalu www.praca.gov.pl
- rejestracja i wyrejestrowania osobiście – parter, pok. 2 lub
- rejestracji i wyrejestrowania można dokonać za pośrednictwem strony internetowej www.praca.gov.pl lub elektronicznie poprzez portal e-puap.
Osoby ubiegające się o przyznanie dodatku aktywizacyjnego, pobierają wniosek oraz oświadczenie zakładu pracy i składają wskazane dokumenty w oryginale w Kancelarii siedziby Urzędu przy ul. Barona 10 w Zgierzu lub za pośrednictwem poczty, portalu praca.gov.pl lub e-puap lub na elektroniczną skrzynkę e-doręczeń.
Za wprowadzone zmiany i niedogodności przepraszamy.
Aktualności
Komunikat w sprawie środków z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
Komunikat w sprawie środków z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu informuje, iż od dnia 4 czerwca 2025 r. do dnia 18 czerwca 2025 r. prowadził będzie nabór wniosków na utworzenie miejsc pracy w ramach zwrotu kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby...
Zmiany w zatrudnianiu cudzoziemców od 01.06.2025r.
WAŻNE Zmiany w zatrudnianiu cudzoziemców od 01.06.2025r. Wszystkie sprawy muszą być złożone wyłącznie za pomocą systemu teleinformatycznego praca.gov.pl (sprawy złożone w inny sposób pozostaną bez rozpoznania). Zmiana w załącznikach do wniosków/oświadczeń – stare druki nie będą honorowane. - koniec testu rynku pracy...
PIK w Głownie nieczynny do 31.08.2025r.
K O M U N I K A T !!! Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu informuje, że Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Głownie będzie nieczynny w okresie od dnia 01.06.2025r. do dnia 31.08.2025r. Obsługa Klientów we wskazanym terminie odbywać się będzie w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Zgierzu, ul. Barona 10 w zakresie : ...
Ważna informacja dla instytucji szkoleniowych
W dniu 20 marca 2025 r. Sejm uchwalił ustawę o rynku pracy i służbach zatrudnienia, (Dz. U. 2025, poz. 620), która wprowadza ważne zmiany dla instytucji szkoleniowych. Zgodnie z art. 106 tej ustawy, szkolenia dla bezrobotnych i poszukujących pracy, finansowane ze środków Funduszu Pracy, realizują podmioty wpisane do...
Wstrzymanie przyjmowania wniosków o refundację kosztów wyp. i dop. stanowiska pracy
K O M U N I K A T !!! W związku z informacją zamieszczoną na stronie Rządowego Centrum Legislacji o publikacji w dniu dzisiejszym, tj. 12 maja 2025 r. ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia, która wejdzie w życie 1 czerwca 2025 r., Powiatowy Urząd...
Wstrzymanie przyjmowania wniosków o przyznanie środków na podjęcie działalności gosp.
K O M U N I K A T !!! W związku z informacją zamieszczoną na stronie Rządowego Centrum Legislacji o publikacji w dniu dzisiejszym, tj. 12 maja 2025 r. ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia, która wejdzie w życie 1 czerwca 2025 r.,...
Nabór wniosków o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy
NABÓR WNIOSKÓW W RAMACH ŚRODKÓW FUNDUSZU PRACY Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu uprzejmie informuje, iż od dnia 12 maja 2025 r. do dnia 16 maja 2025 r. prowadził będzie nabór wniosków o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy. Wysokość refundacji na 1 stanowisko pracy w ramach powyższego...
Nabór wniosków o przyznanie jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej
UWAGA !!! NABÓR WNIOSKÓW !!! Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu informuje, iż od dnia 12 maja 2025 r. do dnia 14 maja 2025 r. prowadził będzie nabór wniosków o przyznanie jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej w ramach projektu „Aktywizacja osób pozostających bez pracy w powiecie...
#FunduszeEuropejskie
#FunduszeUE
Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu realizuje projekt „Aktywizacja osób pozostających bez pracy w powiecie zgierskim (II)" ze środków Unii Europejskiej w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027, dla Działania FELD.07.01 „Aktywizacja zawodowa – PUP" Priorytetu FELD.07 „Fundusze europejskie dla zatrudnienia i integracji w Łódzkiem".
Okres realizacji: 01.01.2025 r. - 31.12.2026 r.
Cel projektu:
Celem projektu jest aktywizacja osób pozostających bez pracy w powiecie zgierskim.
Grupa docelowa:
Projekt skierowany jest do 323 osób (K:168, M:155) zarejestrowanych w PUP w Zgierzu jako bezrobotne, w szczególności osób znajdujących się w trudnej sytuacji na rynku pracy, zwłaszcza:
- kobiet,
- osób młodych (w wieku 18-29 lat),
- osób starszych (w wieku 55 lat i więcej),
- osób z niepełnosprawnościami,
- osób długotrwale bezrobotnych (osoby pozostające w rejestrze powiatowego urzędu pracy przez okres ponad 12 miesięcy w okresie ostatnich dwóch lat, z wyłączeniem okresów odbywania stażu i przygotowania zawodowego dorosłych),
- osób o niskich kwalifikacjach (osoby bez wykształcenia oraz z wykształceniem podstawowym, gimnazjalnym, ponadpodstawowym, ponadgimnazjalnym oraz policealnym).
Zgodnie z "Wytycznymi dotyczącymi realizacji projektów z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w regionalnych programach na lata 2021-2027", w przypadku projektów skierowanych do osób w wieku 15-29 lat, udział takiej osoby w projekcie EFS+ poprzedzony jest oceną umiejętności cyfrowych oraz - w razie potrzeby - uzupełnieniem poziomu kompetencji.
W ramach przedmiotowego projektu tutejszy urząd zakłada realizację następujących form wsparcia:
- pośrednictwo pracy,
- poradnictwo zawodowe,
- bony na zasiedlenie,
- szkolenia indywidualne,
- staże,
- jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej,
- prace interwencyjne,
- zatrudnienie skierowanej osoby bezrobotnej w ramach wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy.
Planowane efekty:
W wyniku realizacji projektu zakłada się, że:
- osoby będące w trudnej sytuacji na rynku pracy, tj. kobiety, osoby o niskich kwalifikacjach, osoby starsze, osoby młode, osoby z niepełnosprawnościami i osoby długotrwale bezrobotne będą stanowiły 60 % osób biorących udział w projekcie,
- osoby młode będą stanowiły 30 % osób, które zostaną objęte wsparciem w programie,
- w przypadku wsparcia osób młodych, ich udział w projekcie poprzedzony będzie oceną umiejętności cyfrowych oraz – w razie potrzeby – uzupełnieniem poziomu kompetencji.
- liczba osób pracujących łącznie z prowadzącymi działalność na własny rachunek po opuszczeniu programu wyniesie 242
Wartość projektu: 11 161 433,36 zł
- 9 487 218,36 zł pochodzi ze środków wspólnotowych (85%),
- 1 674 215,00 zł stanowi wkład krajowy (15%).