Giełda pracy może zostać zorganizowana gdy pracodawca zgłosi ofertę na wiele wolnych miejsc pracy na jedno stanowisko lub kilka stanowisk albo w urzędzie jest zarejestrowana większa liczba osób spełniających określone przez pracodawcę wymagania. Urząd może zorganizować giełdę także dla takiego pracodawcy, który chce się spotkać z większą liczbą kandydatów w ustalonym terminie, nie zaś oczekiwać na każdego kandydata osobno.
Informacje o organizowanych giełdach pracy publikowane są na stronie CBOP w zakładce "Kalendarz targów, giełd i szkoleń".
Pamiętaj! Skierowanie na ofertę pracy w ramach giełdy pracy daje ci kolejną szansę na znalezienie zatrudnienia.
Nieuzasadniona odmowa udziału w giełdzie pracy, gdy spełniasz wymagania oferty, a oferta jest dla ciebie ofertą odpowiedniej pracy, skutkuje wykreśleniem z rejestru osób bezrobotnych.
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2023 r. poz. 735) - art. 36
- rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji oraz trybu i sposobów prowadzenia usług rynku pracy (Dz.U. z 2014 r. poz. 667) - § 20