Nabór wniosków o udzielenie pożyczki dla mikroprzedsiębiorców - Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu

K O M U N I K A T

 
Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Aleksandrowie Łódzkim jest czynny w poniedziałki, środy i piątki w godzinach 800-1430.
 
Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Ozorkowie jest czynny w poniedziałki, środy i piątki w godzinach 800-1430.

Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Głownie jest nieczynny w okresie od dnia 03.03.2025r. do dnia 31.08.2025r.
 
Siedziba główna Powiatowego Urzędu Pracy w Zgierzu czynna jest codziennie w godzinach 800-1430
  • W Punktach Informacyjno-Konsultacyjnych prowadzone są sprawy w zakresie rejestracji, wyrejestrowań, pośrednictwa pracy, poradnictwa zawodowego i zgłaszania ofert pracy.
  • Obsługa wniosków dotyczących usług i instrumentów rynku pracy jest prowadzona tylko w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Zgierzu.
  • Rejestracji i wyrejestrowania można dokonać za pośrednictwem strony internetowej www.praca.gov.pl
  • Osoby ubiegające się o przyznanie dodatku aktywizacyjnego pobierają wniosek oraz oświadczenie zakładu pracy i składają wskazane dokumenty w oryginale w kancelarii Urzędu, za pośrednictwem adresu skrzynki e-doręczeń: AE:PL-53729-74571-JGTRH-27, poczty, portalu praca.gov.pl lub e-puap

WAŻNE!

Od dnia 01 stycznia 2025r. obowiązują e-Doręczenia, czyli cyfrowy odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. Załóż adres i skrzynkę do doręczeń elektronicznych aby odbierać korespondencję od urzędów oraz wysyłać listy polecone. Usługę można aktywować przez stronę edoreczenia.gov.pl lub mObywatel.gov.pl

K O M U N I K A T !!!

Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu informuje, że Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Głownie będzie nieczynny w okresie od dnia 01.05.2025r. do dnia 31.08.2025r.

Obsługa Klientów we wskazanym terminie odbywać się będzie w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Zgierzu, ul. Barona 10 w zakresie :

  • potwierdzenia gotowości do pracy osobistego - pośrednictwo pracy – parter, pok. 10 lub
  • potwierdzenia gotowości do pracy poprzez kontakt telefoniczny pod numerem telefonu (042) 714-12-71; (042) 714-12-72 lub 
  • potwierdzenia gotowości do pracy poprzez pismo do Urzędu ze strony portalu www.praca.gov.pl
  • rejestracja i wyrejestrowania osobiście – parter, pok. 2 lub
  • rejestracji i wyrejestrowania można dokonać za pośrednictwem strony internetowej www.praca.gov.pl lub elektronicznie poprzez portal e-puap.


Osoby ubiegające się o przyznanie dodatku aktywizacyjnego, pobierają wniosek oraz oświadczenie zakładu pracy i składają wskazane dokumenty w oryginale w Kancelarii siedziby Urzędu przy ul. Barona 10 w Zgierzu lub za pośrednictwem poczty, portalu praca.gov.pl lub e-puap lub na elektroniczną skrzynkę e-doręczeń.

 

Za wprowadzone zmiany i niedogodności przepraszamy.


Aktualności

Nabór wniosków o udzielenie pożyczki dla mikroprzedsiębiorców

Print Drukuj




 
 


Wnioski o udzielenie pożyczki dla mikroprzedsiębiorców
DODATKOWE  ZASADY
 
Ustawa z dnia 16 kwietnia 2020 r. o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 ( Dz.U. 2020, poz. 695)  rozszerza  krąg  mikroprzedsiębiorców , którzy są uprawnieni  do skorzystania z pożyczki, o podmioty, które nie zatrudniają oraz nigdy nie zatrudniały pracowników  poprzez  rezygnację z warunku utrzymania przez  mikroprzedsiębiorcę stanu zatrudnienia  w stosunku do stanu zatrudnienia na dzień 29 lutego 2020 r.

Aby skorzystać z umorzenia pożyczki mikroprzedsiębiorca będzie musiał prowadzić działalność  przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia pożyczki.

Utrzymanie zatrudnienia  nie będzie już warunkiem umorzenia pożyczki.
 
PROSZĘ O SKŁADANIE  WSZYSTKICH  DOKUMENTÓW na  AKTUALNYCH  DRUKACH (wniosku, umowy, klauzuli informacyjnej, wzoru wniosku o umorzenie oraz formularza informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19)

Szczegółowe informacje można uzyskać w Powiatowym Urzędzie Pracy w  Zgierzu pod nr telefonu: tel. 42  714-12-64,  714-12-66



UWAGA PRZEDSIĘBIORCO !!!!!!
 
Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu, na podstawie przepisów ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych dla przedsiębiorców,  którzy w wyniku epidemii COVID- 19 znaleźli się w bardzo trudnej sytuacji od dnia 21 kwietnia 2020 roku rozpoczyna nabór wniosków o:
  • dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności przez przedsiębiorcę będącego osobą fizyczną niezatrudniającego pracowników, w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 (art. 15 zzc ustawy COVID-19);
  • dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników danego przedsiębiorcy oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 (art. 15 zzb ustawy COVID-19)
N A B Ó R   B Ę D Z I E   T R W A Ł   1 4   D N I  tj. do dnia 4 maja włącznie   
Jednocześnie Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu informuje, że sukcesywnie będzie uruchamiał kolejne nabory.
 
UWAGA !!!!!
Przed wypełnieniem stosownych dokumentów należy zapoznać się z zasadami dotyczącymi ww. formy wsparcia, a następnie podczas wypełniania zwrócić uwagę na fakt uzupełnia wszystkich informacji oraz czytelne podpisanie zarówno wniosku, umowy oraz pozostałych oświadczeń, które są załączone.
W przypadku składania dokumentów w formie papierowej umowę należy złożyć w 2 egzemplarzach.

Z uwagi na ochronę danych osobowych DOKUMENTY w zamkniętej kopercie należy umieszczać w skrzynce ustawionej w wejściu do Powiatowego Urzędu Pracy w Zgierzu, ul. Barona 10 z napisem
„TARCZA ANTYKRYZYSOWA - DOFINANSOWANIA"
 
Aktualne druki wniosków oraz zasady dostępne są na stronie internetowej https://zgierz.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza
 
W przypadku pytań w ww. zakresie, szczegółowych informacji można uzyskać pod numerami tel. 042-714-12-79; 042-717-41-28.

Nadal prowadzony jest nabór wniosków o udzielenie pożyczki dla mikroprzedsiębiorców.



WAŻNY KOMUNIKAT
 
Do wniosku o udzielenie pożyczki dla mikroprzedsiębiorców proszę dołączyć wypełniony Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19


Nabór wniosków o udzielenie pożyczki dla mikroprzedsiębiorców
 
Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Zgierz ogłasza
od dnia 02.04.2020 r. do odwołania
nabór wniosków na

udzielenie niskoprocentowej pożyczki z Funduszu Pracy dla mikroprzedsiębiorców
(zatrudniających 1-9 osób)
 
przyznawanej na podstawie art. 15zzd ustawy z dnia 31 marca 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw.

Wnioski można składać w następujący sposób:
  1. WERSJA PAPIEROWA składa się z:
  • 2 egzemplarzy umowy,
  • wniosku
  • wzoru wniosku o umorzenie.

    Na etapie składania wniosku umowa musi być już  podpisana (czytelnie wraz z pieczątką) przez mikroprzedsiębiorcę.  Niepodpisanie umowy będzie skutkowało koniecznością ponownej wizyty w urzędzie celem podpisania umowy. 
    Wnioski należy wrzucić do skrzynki wystawionej przed Powiatowym Urzędem Pracy w Zgierzu, ul. Barona 10 z napisem „TARCZA ANTYKRYZYSOWA"

    lub wysłać na adres :
    Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu
    95- 100 Zgierz
    ul. Barona10
    z dopiskiem „Tarcza antykryzysowa"
 
  1. WERSJA ELEKTRONICZNA poprzez platformę praca.gov.pl lub e-PUAP (opatrzone podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym).

     
WAŻNY  KOMUNIKAT
dla  mikroprzedsiębiorców ubiegających się o pożyczki
Wnioski wraz z umowami przesyłane do Powiatowego Urzędu Pracy  w Zgierzu przez e-PUAP  oraz praca.gov.pl  MUSZĄ BYĆ WSZYSTKIE PODPISANE (podpisane tzn. opatrzone podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym  każdy dokument z osobna).
W przypadku braku podpisu każdego ze składanych dokumentów, wniosek będzie wymagał uzupełnienia, co zdecydowanie wydłuży czas jego realizacji.
 
  1.  Szczegółowe informacje można uzyskać w Powiatowym Urzędzie Pracy w  Zgierzu pod nr telefonu: tel. 42  714-12-64,  714-12-66
  2. Na podstawie wniosku i umowy w sprawie udzielenia pożyczki, urząd pracy (działający z upoważnienia Starosty) przekazuje niezwłocznie środki na rachunek wskazany we wniosku przez mikroprzedsiębiorcę, jednak nie później niż w terminie 2 dni roboczych od dnia podpisania umowy przez obie strony.
     

Z uwagi na dużą ilość telefonów prosimy o cierpliwość i kierowanie zapytań drogą elektroniczną na adres pozyczkakoronawirus@pupzgierz.pl
 
Informacje o publikacji dokumentu


Aktywizacja osób pozostających bez pracy w powiecie zgierskim (II)

#FunduszeEuropejskie #FunduszeUE Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu realizuje projekt „Aktywizacja osób pozostających bez pracy w powiecie zgierskim (II)" ze środków Unii Europejskiej w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027, dla Działania FELD.07.01 „Aktywizacja zawodowa – PUP" Priorytetu...

Aktywizacja osób po 29. roku życia pozostających bez pracy w powiecie zgierskim (VI)

    Podsumowanie   Z dniem 31 grudnia 2022 roku Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu zakończył realizację projektu „Aktywizacja osób po 29. roku życia pozostających bez pracy w powiecie zgierskim (VI)". W ramach przedmiotowego projektu wsparciem objęto 309 osób: 57 osób po 50. roku życia, 129 osób długotrwale...

Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w powiecie zgierskim (V)

  Podsumowanie Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu 31 grudnia 2022 roku zakończył realizację projektu pt. Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w powiecie zgierskim (V) w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 Oś Priorytetowa „Osoby młode na rynku pracy", Działanie 1.1 „Wsparcie osób...

Aktywizacja osób po 29. roku życia pozostających bez pracy w powiecie zgierskim (V)

Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu realizuje projekt „Aktywizacja osób po 29. roku życia pozostających bez pracy w powiecie zgierskim (V)" w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej, Oś priorytetowa VIII. Zatrudnienie,...

5,0%Stopa bezrobocia w Polsce  

Stan na koniec maja 2025 r.

wykres statystyki

  • 1.721,90 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
  • 2.066,30 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
  • 861,00 zł Dodatek aktywizacyjny
  • do 53.773,70 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej
Artykuły prawne

Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia

Zobacz

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz

Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu
ul. Barona 10
95-100 Zgierz

tel. (42) 716-49-41, (42) 716-67-82, (42) 717-41-76
sekretariat. (42) 714-12-77, (42) 714-12-78
fax. (42) 717-41-60
e-mail: lozg@praca.gov.pl

Adres do doręczeń elektronicznych: AE:PL-53729-74571-JGTRH-27

Przesyłanie pism za pośrednictwem  elektronicznej  skrzynki  podawczej ePUAP
„pismo ogólne do podmiotu publicznego" /PUPZgierz/skrytka oraz „pismo ogólne do urzędu" /PUPZgierz/SkrytkaESP


Kontakt telefoniczny z Urzędem:
  • Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS):    42  714 12 63; 
  • szkolenia osób bezrobotnych:  42  714 12 63;  
  • zatrudnianie cudzoziemców:    42  714 12 67; 
  • pośrednictwo pracy, ofert pracy:    42  714 12 71; 42  714 12 72
  • staże:    42   717 45 61; 
  • refundacja kosztów wyposażenia stanowiska pracy, prace interwencyjne, roboty publiczne 42  714 12 79;  
  • jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej:    42  714 12 64;
  • rejestracja, wydawanie zaświadczeń:    42 714 12 68 ; 42  714 12 69
  • zasiłki: 42 714 12 86
  • dodatki  aktywizacyjne:  42 714-12-68; 
  • PIK Ozorków  42  718 28 25    42  718 28 05    42  718 28 04   42  718 28 26
  • PIK Głowno 42 710 22 15     42 710 22 18
  • PIK Aleksandrów Łódzki 42 712-22-60

NIP:732-10-45-122
REGON:472286002

Lista punktów informacyjno-konsultacyjnych

Podania (żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia) do Urzędu należy wnosić na piśmie, za pomocą telefaksu lub ustnie do protokołu.

Podanie powinno zawierać co najmniej:
- wskazanie osoby, od której pochodzi,
- adres (kod pocztowy, miejscowość, ulicę i nr domu) tej osoby,
- żądanie (przedmiot sprawy, której dotyczy).

oraz czynić zadość innym wymaganiom ustalonym w przepisach szczególnych.
 
Podanie wniesione na piśmie  albo ustnie do protokołu powinno być podpisane przez wnoszącego, a protokół ponadto przez pracownika, który go sporządził.

Podanie wniesione na piśmie utrwalonym w wersji papierowej powinno być opatrzone własnoręcznym podpisem wnoszącego, podanie wniesione na piśmie utrwalonym w wersji elektronicznej powinno być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym wnoszącego.

Podania utrwalone w wersji elektronicznej wnosi się na adres do doręczeń elektronicznych lub za pośrednictwem konta w systemie teleinformatycznym organu administracji publicznej - portalu praca.gov.pl lub e-puap.
 
Jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej, podania wniesione na adres poczty elektronicznej organu administracji publicznej pozostawia się bez rozpoznania.

Podstawa prawna: ustawa z dnia 14 czerwca 1964 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2024, poz. 572)