Nabór wniosków w ramach rezerwy KFS - Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu
Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Aleksandrowie Łódzkim funkcjonuje w poniedziałki, środy i piątki w godz. 8:00-14:30, podobnie jak Punkt w Ozorkowie. Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Głownie będzie nieczynny od 03.03.2025 r. do 31.10.2025 r. Siedziba główna Powiatowego Urzędu Pracy w Zgierzu jest dostępna codziennie w godz. 8:00-14:30. W punktach prowadzone są sprawy związane z rejestracją, wyrejestrowaniami, pośrednictwem pracy oraz poradnictwem zawodowym.
Oferty pracy można zgłaszać w tych lokalach. Obsługa wniosków o usługi rynku pracy odbywa się wyłącznie w siedzibie urzędu w Zgierzu.
Rejestracji oraz wyrejestrowania można dokonać również online na stronie www.praca.gov.pl. Wnioski o dodatek aktywizacyjny należy składać w oryginale w kancelarii urzędu lub przez platformy elektroniczne e-doręczeń, pocztę, portal praca.gov.pl lub e-puap.
Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Głownie jest nieczynny w okresie od dnia 03.03.2025r. do dnia 31.10.2025r.
- W Punktach Informacyjno-Konsultacyjnych prowadzone są sprawy w zakresie rejestracji, wyrejestrowań, pośrednictwa pracy, poradnictwa zawodowego i zgłaszania ofert pracy.
- Obsługa wniosków dotyczących usług i instrumentów rynku pracy jest prowadzona tylko w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Zgierzu.
- Rejestracji i wyrejestrowania można dokonać za pośrednictwem strony internetowej www.praca.gov.pl
- Osoby ubiegające się o przyznanie dodatku aktywizacyjnego pobierają wniosek oraz oświadczenie zakładu pracy i składają wskazane dokumenty w oryginale w kancelarii Urzędu, za pośrednictwem adresu skrzynki e-doręczeń: AE:PL-53729-74571-JGTRH-27, poczty, portalu praca.gov.pl lub e-puap
Od dnia 01 stycznia 2025r. obowiązują e-Doręczenia, czyli cyfrowy odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. Załóż adres i skrzynkę do doręczeń elektronicznych aby odbierać korespondencję od urzędów oraz wysyłać listy polecone. Usługę można aktywować przez stronę edoreczenia.gov.pl lub mObywatel.gov.pl
Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Głownie będzie nieczynny od 01.10.2025 do 31.10.2025. W tym okresie obsługa Klientów odbywać się będzie w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Zgierzu. Można potwierdzić gotowość do pracy osobiście w pokoju 10 na parterze lub kontaktując się telefonicznie pod podanymi numerami.
Gotowość można również potwierdzić składając pismo drogą elektroniczną. Rejestracja i wyrejestrowanie również będzie możliwe osobiście w pokoju 2 lub przez portal www.praca.gov.pl, e-puap lub e-doręczenia.
Osoby starające się o dodatek aktywizacyjny muszą złożyć wniosek i oświadczenie w oryginale w Kancelarii Urzędu lub wysłać je pocztą lub elektronicznie. Przepraszamy za wprowadzone zmiany i niedogodności.
K O M U N I K A T !!!
Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu informuje, że Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Głownie będzie nieczynny w okresie od dnia 01.10.2025r. do dnia 31.10.2025r.
Obsługa Klientów we wskazanym terminie odbywać się będzie w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Zgierzu, ul. Barona 10 w zakresie :
- potwierdzenia gotowości do pracy osobistego - pośrednictwo pracy – parter, pok. 10 lub
- potwierdzenia gotowości do pracy poprzez kontakt telefoniczny pod numerem telefonu (042) 714-12-71; (042) 714-12-72 lub
- potwierdzenia gotowości do pracy poprzez pismo do Urzędu ze strony portalu www.praca.gov.pl
- rejestracja i wyrejestrowania osobiście – parter, pok. 2 lub
- rejestracji i wyrejestrowania można dokonać za pośrednictwem strony internetowej www.praca.gov.pl lub elektronicznie poprzez portal e-puap lub e-doręczenia.
Osoby ubiegające się o przyznanie dodatku aktywizacyjnego, pobierają wniosek oraz oświadczenie zakładu pracy i składają wskazane dokumenty w oryginale w Kancelarii siedziby Urzędu przy ul. Barona 10 w Zgierzu lub za pośrednictwem poczty, portalu praca.gov.pl lub e-puap lub na elektroniczną skrzynkę e-doręczeń.
Za wprowadzone zmiany i niedogodności przepraszamy.
Aktualności
W dniach 15-19 września 2025 r. przyjmowane będą wnioski pracodawców o finansowanie kształcenia ustawicznego ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS). Wnioski mogą dotyczyć określenia potrzeb kształcenia, kursów i studiów podyplomowych, egzaminów, badań lekarskich oraz ubezpieczeń. Wnioski złożone poza tym terminem nie będą rozpatrywane.
Pracodawcy muszą zapoznać się z informacjami o przyznawaniu środków oraz KARTĄ OCENY WNIOSKU. Na rok 2025 przeznaczono 418 306,60 zł. Wnioski można składać w formie papierowej lub elektronicznej przez ePUAP lub portal praca.gov.pl.
Pomoc może wynosić 80% kosztów dla przedsiębiorstw, a 100% dla mikroprzedsiębiorstw, przy limitach w wysokości 300% przeciętnego wynagrodzenia. Wsparcie dotyczy również kwalifikacji osób po 50. roku życia, osób z niepełnosprawnością oraz osób z niskim wykształceniem.
Przy ocenie wniosków uwzględniane są priorytety Rady Rynku Pracy oraz zgodność działań z lokalnym rynkiem pracy. Wnioski muszą uzyskać minimum 15 punktów, aby zostać rozpatrzone, a ich rozpatrywanie zakończy się do 31 października 2025 r. Pracodawcy zostaną powiadomieni pisemnie o wynikach.
wniosków pracodawców o przyznanie środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego na finansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy
(w ramach REZERWY K F S)
Od dnia 15.09.2025 r. do 19.09.2025 r. będą przyjmowane i wydawane wnioski na finansowanie, w ramach REZERWY KFS, działań na rzecz kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców, tj. na:
- określenie potrzeb pracodawcy w zakresie kształcenia ustawicznego w związku z ubieganiem się o sfinansowanie tego kształcenia ze środków KFS;
- kursy, studia podyplomowe realizowane z inicjatywy pracodawcy lub za jego zgodą;
- egzaminy umożliwiające uzyskanie dokumentów potwierdzających nabycie umiejętności, kwalifikacji lub uprawnień zawodowych;
- badania lekarskie i psychologiczne wymagane do podjęcia kształcenia lub pracy zawodowej po ukończonym kształceniu;
- ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków w związku z podjętym kształceniem.
Wnioski składane poza wyznaczonym terminem naboru NIE BĘDĄ PODLEGAŁY ROZPATRZENIU.
Kolejność wpływu nie będzie uwzględniana przy ocenie wniosku.
Przed złożeniem wniosku pracodawca zobowiązany jest zapoznać się z „Informacją dotyczącą przyznawania środków z rezerwy Krajowego Funduszu Szkoleniowego w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zgierzu w 2025 roku", do której załączona jest KARTA OCENY WNIOSKU.
Kwota środków Funduszu Pracy, przyznana decyzją Minister Rodziny Pracy i Polityki Społecznej na działania finansowane ze środków rezerwy Krajowego Funduszu Szkoleniowego w roku 2025 wynosi 418 306,60 zł.
Aktualny druk wniosku dostępny jest na stronie internetowej: https://zgierz.praca.gov.pl w zakładce dokumenty do pobrania.
Proszę o dokładne wypełnienie wniosku, odniesienie się do każdego pola, jeśli jakaś informacja nie dotyczy pracodawcy, proszę zaznaczyć „nie dotyczy". Wnioski będą weryfikowane dopiero po ich złożeniu, nie ma możliwości wcześniejszego sprawdzenia wniosku przez pracownika urzędu.
Pracodawca zainteresowany uzyskaniem środków na finansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy, składa wniosek
w powiatowym urzędzie pracy właściwym ze względu na siedzibę Pracodawcy albo miejsce prowadzenia działalności, w terminie określonym przez urząd.
Wniosek może być złożony w formie:
- papierowej – pracodawców, którzy zdecydują się na osobiste złożenie kompletnego wniosku prosimy o dostarczenie dokumentów wyłącznie do siedziby głównej Powiatowego Urzędu Pracy, Zgierz, ul. Barona 10, w godzinach pracy Urzędu, tj. 8:00 – 14:30
- elektronicznej (opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej) za pomocą:
- systemu ePUAP (https://epuap.gov.pl/wps/portal) wybierając z Katalogu spraw opcję Sprawy ogólne - Pisma do urzędu – Pisma ogólne do podmiotu publicznego , wskazując , po zalogowaniu do platformy, Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu jako organ, do którego dane dokumenty mają wpłynąć.
- portalu praca.gov.pl
- e-Doręczenia
Wnioski złożone w sposób inny niż określony powyżej np. pocztą e-mail nie będą podlegały rozpatrzeniu.
Przez datę złożenia wniosku rozumie się datę jego wpływu do Powiatowego Urzędu Pracy w Zgierzu, również w odniesieniu do wniosków dostarczonych pocztą.
Środki rezerwy KFS, na sfinansowanie działań kształcenia ustawicznego, mogą być przyznane w wysokości:
- 80% kosztów kształcenia ustawicznego, nie więcej jednak niż 300% przeciętnego wynagrodzenia w danym roku na jednego uczestnika, pozostałe 20% kosztów kształcenia stanowi wkład własny Pracodawcy,
- 100% kosztów kształcenia ustawicznego w przypadku mikroprzedsiębiorstw, nie więcej jednak niż 300% przeciętnego wynagrodzenia w danym roku na jednego uczestnika.
Środki rezerwy KFS przyznane Pracodawcy na sfinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego stanowią pomoc udzielaną zgodnie z warunkami dopuszczalności pomocy de minimis.
Wsparcie będzie udzielane pracodawcom, których wnioski spełniają wymagania określone przynajmniej w jednym z przyjętych na rok 2025 przez Radę Rynku Pracy PRIORYTETÓW:
- 10. wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji osób po 50. roku życia;
- 11. wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji osób z orzeczonym stopniem niepełnosprawności;
- 12. wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji osób z niskim wykształceniem;
- 13. wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w obszarach/branżach, które powiatowe urzędy pracy określają na podstawie wybranych przez siebie dokumentów strategicznych, analiz czy planów rozwoju jako istotne dla danego powiatu czy województwa.
Uwaga! Wyjaśnienie do priorytetu 13 -Warunkiem dostępu do priorytetu jest posiadanie jako przeważającego (wg stanu na 1 stycznia 2025 roku) odpowiedniego kodu PKD. Kody PKD, które będą brane pod uwagę przy ocenie wniosku znajdują się w materiale źródłowym: https://www.lodzkie.pl/rpo/regionalna-strategia-innowacji-loris-2030
Kluczowe branże zgodnie z Regionalną Strategią Innowacji dla Województwa Łódzkiego - LORIS 2030 https://www.lodzkie.pl/rpo/regionalna-strategia-innowacji-loris-2030: Nowoczesny przemysł włókienniczy i mody (w tym wzornictwo); Zaawansowane materiały budowlane; Medycyna, farmacja, kosmetyki; Energetyka, w tym odnawialne źródła energii; Innowacyjne rolnictwo i przetwórstwo rolno-spożywcze; Informatyka i telekomunikacja).
Przy rozpatrywaniu wniosków Urząd uwzględnia:
- Zgodność dofinansowywanych działań z ustalonymi priorytetami wydatków środków rezerwy KFS na dany rok;
- Zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego lub regionalnego rynku pracy;
- Koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku;
- Posiadanie przez realizatora usług kształcenia ustawicznego finansowanego ze środków KFS, certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego;
- W przypadku kursów – posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego;
- Plany dotyczące dalszego zatrudniania osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS;
- Możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku, z uwzględnieniem limitów, o których mowa art. 109 ust.2k i 2m
Wnioski będą oceniane zgodnie z Kartą oceny wniosku, aby wniosek mógł być dalej procedowany musi osiągnąć co najmniej 15 pkt. W przypadku, kiedy kwota złożonych wniosków przekroczy kwotę dostępnych środków, realizowane będą wnioski z najwyższą liczbą punktów.
Wnioski pracodawców zostaną rozpatrzone do dnia 31 października 2025r. – z możliwością przedłużenia tego terminu w przypadku dużej ilości złożonych wniosków, o czym poinformujemy odrębnym komunikatem.
O sposobie rozpatrzenia wniosku pracodawca zostanie powiadomiony pisemnie.
















