Nabór wniosków z KFS (rezerwa KFS) - Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu

dwie dłonie

baner - ważne zmiany w zakresie rynku pracy od czerwca 2025 roku


Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Aleksandrowie Łódzkim działa w poniedziałki, środy i piątki od 8:00 do 14:30. Punkt w Ozorkowie ma identyczne godziny otwarcia. Natomiast Punkt w Głownie będzie nieczynny od 3 marca 2025 roku do 30 listopada 2025 roku.

Siedziba główna Powiatowego Urzędu Pracy w Zgierzu jest czynna codziennie od 8:00 do 14:30. W Punktach Informacyjno-Konsultacyjnych realizowane są między innymi rejestracje, wyrejestrowania oraz pośrednictwo pracy. Poradnictwo zawodowe i zgłaszanie ofert pracy również odbywa się w tych punktach.

Obsługa wniosków dotyczących usług i instrumentów rynku pracy ogranicza się do siedziby Urzędu w Zgierzu. Rejestracja i wyrejestrowanie można dokonać przez stronę internetową www.praca.gov.pl. Wnioski o dodatek aktywizacyjny składane są w oryginale w kancelarii Urzędu lub przez platformy e-doręczeń i e-puap.

K O M U N I K A T

 
Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Aleksandrowie Łódzkim jest czynny w poniedziałki, środy i piątki w godzinach 800-1430.
 
Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Ozorkowie jest czynny w poniedziałki, środy i piątki w godzinach 800-1430.

Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Głownie jest nieczynny w okresie od dnia 03.03.2025r. do dnia 30.11.2025r.
 
Siedziba główna Powiatowego Urzędu Pracy w Zgierzu czynna jest codziennie w godzinach 800-1430
  • W Punktach Informacyjno-Konsultacyjnych prowadzone są sprawy w zakresie rejestracji, wyrejestrowań, pośrednictwa pracy, poradnictwa zawodowego i zgłaszania ofert pracy.
  • Obsługa wniosków dotyczących usług i instrumentów rynku pracy jest prowadzona tylko w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Zgierzu.
  • Rejestracji i wyrejestrowania można dokonać za pośrednictwem strony internetowej www.praca.gov.pl
  • Osoby ubiegające się o przyznanie dodatku aktywizacyjnego pobierają wniosek oraz oświadczenie zakładu pracy i składają wskazane dokumenty w oryginale w kancelarii Urzędu, za pośrednictwem adresu skrzynki e-doręczeń: AE:PL-53729-74571-JGTRH-27, poczty, portalu praca.gov.pl lub e-puap

WAŻNE!

Od dnia 01 stycznia 2025r. obowiązują e-Doręczenia, czyli cyfrowy odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. Załóż adres i skrzynkę do doręczeń elektronicznych aby odbierać korespondencję od urzędów oraz wysyłać listy polecone. Usługę można aktywować przez stronę edoreczenia.gov.pl lub mObywatel.gov.pl

Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Głownie będzie nieczynny od 01.11.2025 do 30.11.2025. W tym czasie obsługa klientów odbywać się będzie w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Zgierzu, ul. Barona 10.

Klienci mogą potwierdzić gotowość do pracy osobiście w parterze, w pokoju 10, przez telefon pod numerami (042) 714-12-71, (042) 714-12-72, lub składając dokumenty przez portal www.praca.gov.pl. Rejestracja i wyrejestrowanie będzie możliwe osobiście w parterze, pokoju 2, lub również online na stronie praca.gov.pl oraz poprzez portal e-puap czy e-doręczenia.

Osoby ubiegające się o dodatek aktywizacyjny powinny złożyć wniosek oraz oświadczenie zakładu pracy w oryginale w Kancelarii Urzędu lub przesłać je pocztą, przez portal praca.gov.pl, e-puap, lub na e-skrzynkę. Pracownicy przepraszają za wprowadzone zmiany i ewentualne niedogodności.

K O M U N I K A T !!!

Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu informuje, że Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Głownie będzie nieczynny w okresie od dnia 01.11.2025r. do dnia 30.11.2025r.

Obsługa Klientów we wskazanym terminie odbywać się będzie w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Zgierzu, ul. Barona 10 w zakresie :

  • potwierdzenia gotowości do pracy osobistego - pośrednictwo pracy – parter, pok. 10 lub
  • potwierdzenia gotowości do pracy poprzez kontakt telefoniczny pod numerem telefonu (042) 714-12-71; (042) 714-12-72 lub 
  • potwierdzenia gotowości do pracy poprzez pismo do Urzędu ze strony portalu www.praca.gov.pl
  • rejestracja i wyrejestrowania osobiście – parter, pok. 2 lub
  • rejestracji i wyrejestrowania można dokonać za pośrednictwem strony internetowej www.praca.gov.pl lub elektronicznie poprzez portal e-puap lub e-doręczenia.


Osoby ubiegające się o przyznanie dodatku aktywizacyjnego, pobierają wniosek oraz oświadczenie zakładu pracy i składają wskazane dokumenty w oryginale w Kancelarii siedziby Urzędu przy ul. Barona 10 w Zgierzu lub za pośrednictwem poczty, portalu praca.gov.pl lub e-puap lub na elektroniczną skrzynkę e-doręczeń.

 

Za wprowadzone zmiany i niedogodności przepraszamy.


Aktualności

Nabór wniosków z KFS (rezerwa KFS)

Print Drukuj

W dniach 23-27 października 2025 r. pracodawcy będą mogli składać wnioski o przyznanie środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS) na finansowanie kształcenia ustawicznego, bez priorytetów. Wnioski dotyczą m.in. określenia potrzeb pracodawcy w zakresie szkoleń, kursów, studiów podyplomowych oraz badań lekarskich i psychologicznych. Składanie wniosków po terminie uniemożliwi ich rozpatrzenie, a kolejność wpływu nie wpłynie na ocenę.

Pracodawcy zobowiązani są do zapoznania się z informacjami o zasadach przyznawania środków oraz wypełnienia wniosku z zachowaniem wszystkich wymaganych danych. Wnioski mogą być składane w formie papierowej lub elektronicznej, jednak inne formy, jak e-mail, nie będą rozpatrywane. Środki mogą wynosić do 80% kosztów kształcenia przy znacznych limitach, a mikroprzedsiębiorstwa mogą otrzymać do 100% kosztów.

Decyzje będą podejmowane na podstawie Karty oceny wniosku oraz zgodności z potrzebami rynku pracy. Ostateczne rozpatrzenie wniosków powinno nastąpić do 31 października 2025 r., z możliwością przedłużenia terminu w razie wysokiej liczby wniosków. Powiadomienie o decyzji zostanie wysłane pisemnie.

Nabór  Wniosków  z KFS

-bez Priorytetów-

Ogłoszenie o naborze wniosków pracodawców o przyznanie środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego na finansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy
-
w ramach środków  rezerwy KFS -

Od dnia 23.10.2025 r. do 27.10.2025r.  będą przyjmowane i wydawane wnioski na finansowanie, w ramach rezerwy KFS, działań na rzecz kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców – bez Priorytetów - na:

  1. określenie potrzeb pracodawcy w zakresie kształcenia ustawicznego w związku z ubieganiem się o sfinansowanie tego kształcenia ze środków rezerwy KFS;
  2. kursy, studia podyplomowe realizowane z inicjatywy pracodawcy lub za jego zgodą;
  3. egzaminy umożliwiające uzyskanie dokumentów potwierdzających nabycie umiejętności, kwalifikacji lub uprawnień zawodowych;
  4. badania lekarskie i psychologiczne wymagane do podjęcia kształcenia lub pracy zawodowej po ukończonym kształceniu;
  5. ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków w związku z podjętym kształceniem.

Wnioski składane poza wyznaczonym terminem naboru nie będą podlegały rozpatrzeniu.

Kolejność wpływu nie będzie uwzględniana przy ocenie wniosku.

Przed złożeniem wniosku pracodawca zobowiązany jest zapoznać się z „Informacją dotyczącą  przyznawania środków z  rezerwy Krajowego Funduszu Szkoleniowego w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zgierzu w 2025 roku”, do której załączona jest Karta Oceny Wniosku.

Aktualny druk wniosku dostępny jest na stronie internetowej: https://zgierz.praca.gov.pl  w zakładce dokumenty do pobrania.

Proszę o dokładne wypełnienie wniosku, odniesienie się do każdego pola, jeśli jakaś informacja nie dotyczy pracodawcy, proszę zaznaczyć „nie dotyczy”. Wnioski będą weryfikowane dopiero po ich złożeniu, nie ma możliwości wcześniejszego sprawdzenia wniosku przez pracownika urzędu.


Pracodawca zainteresowany uzyskaniem środków na finansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy, składa wniosek w powiatowym urzędzie pracy właściwym ze względu na siedzibę Pracodawcy albo miejsce prowadzenia działalności, w terminie określonym przez urząd.

Wniosek może być złożony w formie:

a) papierowej – pracodawców, którzy zdecydują się na osobiste złożenie kompletnego wniosku prosimy  o dostarczenie dokumentów wyłącznie do siedziby głównej Powiatowego Urzędu Pracy, Zgierz, ul. Barona 10, w godzinach pracy Urzędu, tj. 8:00 – 14:30

b)  elektronicznej (opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej) za pomocą:

     - systemu ePUAP (https://epuap.gov.pl/wps/portal) wybierając z Katalogu spraw opcję Sprawy ogólne - Pisma do urzędu – Pisma ogólne do podmiotu publicznego wskazując , po zalogowaniu do platformy, Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu jako organ, do którego dane dokumenty mają wpłynąć.

    - portalu praca.gov.pl

    - e-Doręczenia

Wnioski złożone w sposób inny niż określony powyżej np. pocztą e-mail nie będą podlegały rozpatrzeniu.


Przez datę złożenia wniosku rozumie się datę jego wpływu do powiatowego urzędu pracy w Zgierzu, również w odniesieniu do wniosków dostarczonych pocztą.


Środki rezerwy KFS, na sfinansowanie działań kształcenia ustawicznego, mogą być przyznane w wysokości:

  • 80% kosztów kształcenia ustawicznego, nie więcej jednak niż 300% przeciętnego wynagrodzenia w danym roku na jednego uczestnika, pozostałe 20% kosztów kształcenia stanowi wkład własny Pracodawcy,
  • 100% kosztów kształcenia ustawicznego w przypadku mikroprzedsiębiorstw, nie więcej jednak niż 300% przeciętnego wynagrodzenia w danym roku na jednego uczestnika.

Środki rezerwy KFS przyznane Pracodawcy na sfinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego stanowią pomoc udzielaną zgodnie z warunkami dopuszczalności pomocy de minimis.

Wsparcie będzie udzielane pracodawcom, Bez  Priorytetów  przyjętych na rok 2025 przez Radę Rynku Pracy:

Przy rozpatrywaniu wniosków Urząd uwzględnia:

    1. Zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego lub regionalnego rynku pracy;
    2. Koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku;
    3. Posiadanie przez realizatora usług kształcenia ustawicznego finansowanego ze środków KFS, certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego;
    4. W przypadku kursów – posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego;
    5. Plany dotyczące dalszego zatrudniania osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS;
    6. Możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku, z uwzględnieniem limitów, o których mowa art. 109 ust.2k i 2m 

Wnioski będą oceniane zgodnie z Kartą oceny  wniosku, aby wniosek mógł być dalej procedowany musi osiągnąć co najmniej 15 pkt. W przypadku, kiedy kwota złożonych wniosków przekroczy kwotę dostępnych środków, realizowane będą wnioski z najwyższą liczbą punktów.   

Wnioski pracodawców zostaną rozpatrzone do dnia 31 października 2025r. z możliwością przedłużenia tego terminu w przypadku dużej ilości złożonych wniosków, o czym poinformujemy odrębnym komunikatem.

O sposobie rozpatrzenia wniosku pracodawca zostanie powiadomiony pisemnie.

Informacje o publikacji dokumentu


Aktywizacja osób pozostających bez pracy w powiecie zgierskim (II)

#FunduszeEuropejskie #FunduszeUE Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu realizuje projekt „Aktywizacja osób pozostających bez pracy w powiecie zgierskim (II)" ze środków Unii Europejskiej w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027, dla Działania FELD.07.01 „Aktywizacja zawodowa – PUP" Priorytetu...

Aktywizacja osób po 29. roku życia pozostających bez pracy w powiecie zgierskim (VI)

    Podsumowanie   Z dniem 31 grudnia 2022 roku Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu zakończył realizację projektu „Aktywizacja osób po 29. roku życia pozostających bez pracy w powiecie zgierskim (VI)". W ramach przedmiotowego projektu wsparciem objęto 309 osób: 57 osób po 50. roku życia, 129 osób długotrwale...

Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w powiecie zgierskim (V)

  Podsumowanie Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu 31 grudnia 2022 roku zakończył realizację projektu pt. Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w powiecie zgierskim (V) w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 Oś Priorytetowa „Osoby młode na rynku pracy", Działanie 1.1 „Wsparcie osób...

Aktywizacja osób po 29. roku życia pozostających bez pracy w powiecie zgierskim (V)

Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu realizuje projekt „Aktywizacja osób po 29. roku życia pozostających bez pracy w powiecie zgierskim (V)" w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej, Oś priorytetowa VIII. Zatrudnienie,...

5,6%Stopa bezrobocia w Polsce  

Stan na koniec września 2025 r.

wykres statystyki

  • 1.721,90 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
  • 2.066,30 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
  • 861,00 zł Dodatek aktywizacyjny
  • do 52.491,80 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej
Artykuły prawne

Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia

Zobacz

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz

Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu
ul. Barona 10
95-100 Zgierz

tel. (42) 716-49-41, (42) 716-67-82, (42) 717-41-76
sekretariat. (42) 714-12-77, (42) 714-12-78
fax. (42) 717-41-60
e-mail: lozg@praca.gov.pl

Adres do doręczeń elektronicznych: AE:PL-53729-74571-JGTRH-27

Przesyłanie pism za pośrednictwem  elektronicznej  skrzynki  podawczej ePUAP
„pismo ogólne do podmiotu publicznego" /PUPZgierz/skrytka oraz „pismo ogólne do urzędu" /PUPZgierz/SkrytkaESP


Kontakt telefoniczny z Urzędem:
  • Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS):    42  714 12 63; 
  • szkolenia osób bezrobotnych:  42  714 12 63;  
  • zatrudnianie cudzoziemców:    42  714 12 67; 
  • pośrednictwo pracy, ofert pracy:    42  714 12 71; 42  714 12 72
  • staże:    42   717 45 61; 
  • refundacja kosztów wyposażenia stanowiska pracy, prace interwencyjne, roboty publiczne 42  714 12 79;  
  • jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej:    42  714 12 64;
  • rejestracja, wydawanie zaświadczeń:    42 714 12 68 ; 42  714 12 69
  • zasiłki: 42 714 12 70
  • dodatki  aktywizacyjne:  42 714-12-68; 
  • PIK Ozorków  42  718 28 25    42  718 28 05    42  718 28 04   42  718 28 26
  • PIK Głowno 42 710 22 15     42 710 22 18
  • PIK Aleksandrów Łódzki 42 712-22-60

NIP:732-10-45-122
REGON:472286002


Lista punktów informacyjno-konsultacyjnych

Podania (żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia) do Urzędu należy wnosić na piśmie, za pomocą telefaksu lub ustnie do protokołu.

Podanie powinno zawierać co najmniej:
- wskazanie osoby, od której pochodzi,
- adres (kod pocztowy, miejscowość, ulicę i nr domu) tej osoby,
- żądanie (przedmiot sprawy, której dotyczy).

oraz czynić zadość innym wymaganiom ustalonym w przepisach szczególnych.
 

Podanie wniesione na piśmie  albo ustnie do protokołu powinno być podpisane przez wnoszącego, a protokół ponadto przez pracownika, który go sporządził.

Podanie wniesione na piśmie utrwalonym w wersji papierowej powinno być opatrzone własnoręcznym podpisem wnoszącego, podanie wniesione na piśmie utrwalonym w wersji elektronicznej powinno być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym wnoszącego.

Podania utrwalone w wersji elektronicznej wnosi się na adres do doręczeń elektronicznych lub za pośrednictwem konta w systemie teleinformatycznym organu administracji publicznej - portalu praca.gov.pl lub e-puap.
 

Jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej, podania wniesione na adres poczty elektronicznej organu administracji publicznej pozostawia się bez rozpoznania.

Podstawa prawna: ustawa z dnia 14 czerwca 1964 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2024, poz. 572)