Nabór wniosków z KFS (limit podstawowy KFS) - Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu
Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Aleksandrowie Łódzkim działa w poniedziałki, środy i piątki od 8:00 do 14:30. Punkt w Ozorkowie ma identyczne godziny otwarcia. Natomiast Punkt w Głownie będzie nieczynny od 3 marca 2025 roku do 30 listopada 2025 roku.
Siedziba główna Powiatowego Urzędu Pracy w Zgierzu jest czynna codziennie od 8:00 do 14:30. W Punktach Informacyjno-Konsultacyjnych realizowane są między innymi rejestracje, wyrejestrowania oraz pośrednictwo pracy. Poradnictwo zawodowe i zgłaszanie ofert pracy również odbywa się w tych punktach.
Obsługa wniosków dotyczących usług i instrumentów rynku pracy ogranicza się do siedziby Urzędu w Zgierzu. Rejestracja i wyrejestrowanie można dokonać przez stronę internetową www.praca.gov.pl. Wnioski o dodatek aktywizacyjny składane są w oryginale w kancelarii Urzędu lub przez platformy e-doręczeń i e-puap.
Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Głownie jest nieczynny w okresie od dnia 03.03.2025r. do dnia 30.11.2025r.
- W Punktach Informacyjno-Konsultacyjnych prowadzone są sprawy w zakresie rejestracji, wyrejestrowań, pośrednictwa pracy, poradnictwa zawodowego i zgłaszania ofert pracy.
- Obsługa wniosków dotyczących usług i instrumentów rynku pracy jest prowadzona tylko w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Zgierzu.
- Rejestracji i wyrejestrowania można dokonać za pośrednictwem strony internetowej www.praca.gov.pl
- Osoby ubiegające się o przyznanie dodatku aktywizacyjnego pobierają wniosek oraz oświadczenie zakładu pracy i składają wskazane dokumenty w oryginale w kancelarii Urzędu, za pośrednictwem adresu skrzynki e-doręczeń: AE:PL-53729-74571-JGTRH-27, poczty, portalu praca.gov.pl lub e-puap
Od dnia 01 stycznia 2025r. obowiązują e-Doręczenia, czyli cyfrowy odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. Załóż adres i skrzynkę do doręczeń elektronicznych aby odbierać korespondencję od urzędów oraz wysyłać listy polecone. Usługę można aktywować przez stronę edoreczenia.gov.pl lub mObywatel.gov.pl
Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Głownie będzie nieczynny od 01.11.2025 do 30.11.2025. W tym czasie obsługa klientów odbywać się będzie w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Zgierzu, ul. Barona 10.
Klienci mogą potwierdzić gotowość do pracy osobiście w parterze, w pokoju 10, przez telefon pod numerami (042) 714-12-71, (042) 714-12-72, lub składając dokumenty przez portal www.praca.gov.pl. Rejestracja i wyrejestrowanie będzie możliwe osobiście w parterze, pokoju 2, lub również online na stronie praca.gov.pl oraz poprzez portal e-puap czy e-doręczenia.
Osoby ubiegające się o dodatek aktywizacyjny powinny złożyć wniosek oraz oświadczenie zakładu pracy w oryginale w Kancelarii Urzędu lub przesłać je pocztą, przez portal praca.gov.pl, e-puap, lub na e-skrzynkę. Pracownicy przepraszają za wprowadzone zmiany i ewentualne niedogodności.
K O M U N I K A T !!!
Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu informuje, że Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Głownie będzie nieczynny w okresie od dnia 01.11.2025r. do dnia 30.11.2025r.
Obsługa Klientów we wskazanym terminie odbywać się będzie w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Zgierzu, ul. Barona 10 w zakresie :
- potwierdzenia gotowości do pracy osobistego - pośrednictwo pracy – parter, pok. 10 lub
- potwierdzenia gotowości do pracy poprzez kontakt telefoniczny pod numerem telefonu (042) 714-12-71; (042) 714-12-72 lub
- potwierdzenia gotowości do pracy poprzez pismo do Urzędu ze strony portalu www.praca.gov.pl
- rejestracja i wyrejestrowania osobiście – parter, pok. 2 lub
- rejestracji i wyrejestrowania można dokonać za pośrednictwem strony internetowej www.praca.gov.pl lub elektronicznie poprzez portal e-puap lub e-doręczenia.
Osoby ubiegające się o przyznanie dodatku aktywizacyjnego, pobierają wniosek oraz oświadczenie zakładu pracy i składają wskazane dokumenty w oryginale w Kancelarii siedziby Urzędu przy ul. Barona 10 w Zgierzu lub za pośrednictwem poczty, portalu praca.gov.pl lub e-puap lub na elektroniczną skrzynkę e-doręczeń.
Za wprowadzone zmiany i niedogodności przepraszamy.
Aktualności
Ogłoszenie dotyczy naboru wniosków pracodawców o przyznanie środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS) na finansowanie kosztów kształcenia ustawicznego, które będzie trwało od 23 do 27 października 2025 roku. Wnioski mogą być składane na działania związane z kształceniem ustawicznym pracowników oraz pracodawców, jednak nie będą oceniane według kolejności wpływu. Do składania wniosków zachęca się pracodawców, którzy muszą zrozumieć wszystkie wymagania oraz zapoznać się z informacją dostępną w urzędzie pracy.
Wnioski mogą być składane w formie papierowej lub elektronicznej, ale nie będą rozpatrywane te złożone na innych zasadach, np. e-mailem. Wysokość dofinansowania wynosi do 80% kosztów kształcenia, a 20% kosztów pozostaje w gestii pracodawcy; mikroprzedsiębiorstwa mogą otrzymać 100%. Przy ocenie wniosków uwzględniane będą takie czynniki jak zgodność kompetencji z rynkiem pracy, porównanie kosztów oraz plany zatrudnienia.
Aby wniosek został rozpatrzony, musi zdobyć minimum 15 punktów w ocenie. Rozpatrzenie wniosków nastąpi do 31 października 2025 roku, z możliwością przedłużenia terminu w przypadku dużej liczby wniosków. Informacja o wyniku rozpatrzenia zostanie przekazana na piśmie.
Nabór Wniosków z KFS
-bez Priorytetów-
Ogłoszenie o naborze wniosków pracodawców o przyznanie środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego na finansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy
- w ramach środków KFS -
Od dnia 23.10.2025 r. do 27.10.2025r. będą przyjmowane i wydawane wnioski na finansowanie, w ramach limitu podstawowego KFS, działań na rzecz kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców – bez Priorytetów - na:
- określenie potrzeb pracodawcy w zakresie kształcenia ustawicznego w związku z ubieganiem się o sfinansowanie tego kształcenia ze środków rezerwy KFS;
- kursy, studia podyplomowe realizowane z inicjatywy pracodawcy lub za jego zgodą;
- egzaminy umożliwiające uzyskanie dokumentów potwierdzających nabycie umiejętności, kwalifikacji lub uprawnień zawodowych;
- badania lekarskie i psychologiczne wymagane do podjęcia kształcenia lub pracy zawodowej po ukończonym kształceniu;
- ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków w związku z podjętym kształceniem.
Wnioski składane poza wyznaczonym terminem naboru nie będą podlegały rozpatrzeniu.
Kolejność wpływu nie będzie uwzględniana przy ocenie wniosku.
Przed złożeniem wniosku pracodawca zobowiązany jest zapoznać się z „Informacją dotyczącą przyznawania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zgierzu w 2025 roku”, do której załączona jest Karta Oceny Wniosku.
Aktualny druk wniosku dostępny jest na stronie internetowej: https://zgierz.praca.gov.pl w zakładce dokumenty do pobrania.
Proszę o dokładne wypełnienie wniosku, odniesienie się do każdego pola, jeśli jakaś informacja nie dotyczy pracodawcy, proszę zaznaczyć „nie dotyczy”. Wnioski będą weryfikowane dopiero po ich złożeniu, nie ma możliwości wcześniejszego sprawdzenia wniosku przez pracownika urzędu.
Pracodawca zainteresowany uzyskaniem środków na finansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy, składa wniosek w powiatowym urzędzie pracy właściwym ze względu na siedzibę Pracodawcy albo miejsce prowadzenia działalności, w terminie określonym przez urząd.
Wniosek może być złożony w formie:
a) papierowej – pracodawców, którzy zdecydują się na osobiste złożenie kompletnego wniosku prosimy o dostarczenie dokumentów wyłącznie do siedziby głównej Powiatowego Urzędu Pracy, Zgierz, ul. Barona 10, w godzinach pracy Urzędu, tj. 8:00 – 14:30
b) elektronicznej (opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej) za pomocą:
- systemu ePUAP (https://epuap.gov.pl/wps/portal) wybierając z Katalogu spraw opcję Sprawy ogólne - Pisma do urzędu – Pisma ogólne do podmiotu publicznego wskazując , po zalogowaniu do platformy, Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu jako organ, do którego dane dokumenty mają wpłynąć.
- portalu praca.gov.pl
- e-Doręczenia
Wnioski złożone w sposób inny niż określony powyżej np. pocztą e-mail nie będą podlegały rozpatrzeniu.
Przez datę złożenia wniosku rozumie się datę jego wpływu do powiatowego urzędu pracy w Zgierzu, również w odniesieniu do wniosków dostarczonych pocztą.
Środki KFS, na sfinansowanie działań kształcenia ustawicznego, mogą być przyznane w wysokości:
- 80% kosztów kształcenia ustawicznego, nie więcej jednak niż 300% przeciętnego wynagrodzenia w danym roku na jednego uczestnika, pozostałe 20% kosztów kształcenia stanowi wkład własny Pracodawcy,
- 100% kosztów kształcenia ustawicznego w przypadku mikroprzedsiębiorstw, nie więcej jednak niż 300% przeciętnego wynagrodzenia w danym roku na jednego uczestnika.
Środki KFS przyznane Pracodawcy na sfinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego stanowią pomoc udzielaną zgodnie z warunkami dopuszczalności pomocy de minimis.
Wsparcie będzie udzielane pracodawcom, Bez Priorytetów przyjętych na rok 2025 przez Radę Rynku Pracy:
Przy rozpatrywaniu wniosków Urząd uwzględnia:
-
- Zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego lub regionalnego rynku pracy;
- Koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku;
- Posiadanie przez realizatora usług kształcenia ustawicznego finansowanego ze środków KFS, certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego;
- W przypadku kursów – posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego;
- Plany dotyczące dalszego zatrudniania osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS;
- Możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku, z uwzględnieniem limitów, o których mowa art. 109 ust.2k i 2m
Wnioski będą oceniane zgodnie z Kartą oceny wniosku, aby wniosek mógł być dalej procedowany musi osiągnąć co najmniej 15 pkt. W przypadku, kiedy kwota złożonych wniosków przekroczy kwotę dostępnych środków, realizowane będą wnioski z najwyższą liczbą punktów.
Wnioski pracodawców zostaną rozpatrzone do dnia 31 października 2025r. z możliwością przedłużenia tego terminu w przypadku dużej ilości złożonych wniosków, o czym poinformujemy odrębnym komunikatem.
O sposobie rozpatrzenia wniosku pracodawca zostanie powiadomiony pisemnie.
















