Ogłoszenie o naborze wniosków pracodawców o przyznanie środków z KFS na finasowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy (w ramach limitu podstawowego KFS) - Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu

K O M U N I K A T

 
Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Aleksandrowie Łódzkim jest czynny w poniedziałki, środy i piątki w godzinach 800-1430.
 
Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Ozorkowie jest czynny w poniedziałki, środy i piątki w godzinach 800-1430.

Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Głownie jest nieczynny w okresie od dnia 03.03.2025r. do dnia 31.05.2025r.
 
Siedziba główna Powiatowego Urzędu Pracy w Zgierzu czynna jest codziennie w godzinach 800-1430
  • W Punktach Informacyjno-Konsultacyjnych prowadzone są sprawy w zakresie rejestracji, wyrejestrowań, pośrednictwa pracy, poradnictwa zawodowego i zgłaszania ofert pracy.
  • Obsługa wniosków dotyczących usług i instrumentów rynku pracy jest prowadzona tylko w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Zgierzu.
  • Rejestracji i wyrejestrowania można dokonać za pośrednictwem strony internetowej www.praca.gov.pl
  • Osoby ubiegające się o przyznanie dodatku aktywizacyjnego pobierają wniosek oraz oświadczenie zakładu pracy i składają wskazane dokumenty w oryginale w kancelarii Urzędu, za pośrednictwem adresu skrzynki e-doręczeń: AE:PL-53729-74571-JGTRH-27, poczty, portalu praca.gov.pl lub e-puap

WAŻNE!

Od dnia 01 stycznia 2025r. obowiązują e-Doręczenia, czyli cyfrowy odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. Załóż adres i skrzynkę do doręczeń elektronicznych aby odbierać korespondencję od urzędów oraz wysyłać listy polecone. Usługę można aktywować przez stronę edoreczenia.gov.pl lub mObywatel.gov.pl

K O M U N I K A T !!!

Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu informuje, że Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Głownie będzie nieczynny w okresie od dnia 03.03.2025r. do dnia 30.04.2025r.

Obsługa Klientów we wskazanym terminie odbywać się będzie w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Zgierzu, ul. Barona 10 w zakresie :

  • potwierdzenia gotowości do pracy - pośrednictwo pracy – parter, pok. 10,
  • rejestracja i wyrejestrowania – parter, pok. 2.

Obsługa wniosków dotyczących usług i instrumentów rynku pracy jest prowadzona tylko w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Zgierzu.


Rejestracji i wyrejestrowania można dokonać za pośrednictwem strony internetowej www.praca.gov.pl lub w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Zgierzu.
Osoby ubiegające się o przyznanie dodatku aktywizacyjnego pobierają wniosek oraz oświadczenie zakładu pracy i składają wskazane dokumenty w oryginale w Kancelarii siedziby Urzędu przy ul. Barona 10 w Zgierzu lub za pośrednictwem poczty, portalu praca.gov.pl lub e-puap lub na elektroniczną skrzynkę e-doręczeń.


K O M U N I K A T !!!

Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu informuje, że Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Głownie będzie nieczynny w okresie od dnia 01.05.2025r. do dnia 31.05.2025r.

Obsługa Klientów we wskazanym terminie odbywać się będzie w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Zgierzu, ul. Barona 10 w zakresie :

  • potwierdzenia gotowości do pracy osobistego - pośrednictwo pracy – parter, pok. 10 lub
  • potwierdzenia gotowości do pracy poprzez kontakt telefoniczny pod numerem telefonu (042) 714-12-71; (042) 714-12-72 lub 
  • potwierdzenia gotowości do pracy poprzez pismo do Urzędu ze strony portalu www.praca.gov.pl
  • rejestracja i wyrejestrowania osobiście – parter, pok. 2 lub
  • rejestracji i wyrejestrowania można dokonać za pośrednictwem strony internetowej www.praca.gov.pl lub elektronicznie poprzez portal e-puap.


Osoby ubiegające się o przyznanie dodatku aktywizacyjnego, pobierają wniosek oraz oświadczenie zakładu pracy i składają wskazane dokumenty w oryginale w Kancelarii siedziby Urzędu przy ul. Barona 10 w Zgierzu lub za pośrednictwem poczty, portalu praca.gov.pl lub e-puap lub na elektroniczną skrzynkę e-doręczeń.

 

Za wprowadzone zmiany i niedogodności przepraszamy.


Aktualności

Ogłoszenie o naborze wniosków pracodawców o przyznanie środków z KFS na finasowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy (w ramach limitu podstawowego KFS)

Print Drukuj






OGŁOSZENIE  O  NABORZE
wniosków pracodawców o przyznanie środków z KFS na finasowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy
(w ramach limitu podstawowego KFS)

W terminie od dnia 15.06.2020 roku - do dnia 13.08.2020 roku BĘDĄ PRZYJMOWANE, wnioski na finansowanie, w ramach KFS działań na rzecz kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców, tj. na:
  1. określenie potrzeb pracodawcy w zakresie kształcenia ustawicznego w związku z ubieganiem się o sfinansowanie tego kształcenia ze środków KFS;
  2. kursy, studia podyplomowe realizowane z inicjatywy pracodawcy lub za jego zgodą;
  3. egzaminy umożliwiające uzyskanie dokumentów potwierdzających nabycie umiejętności, kwalifikacji lub uprawnień zawodowych;
  4. badania lekarskie i psychologiczne wymagane do podjęcia kształcenia lub pracy zawodowej po ukończonym kształceniu;
  5. ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków w związku z podjętym kształceniem.
 
Wnioski składane poza wyznaczonym terminem nie będą podlegały rozpatrzeniu. 
Kolejność wpływu nie będzie uwzględniana przy ocenie wniosku.
 
Wskazany termin rozpoczęcia działań kształcenia ustawicznego, w związku z procedurą rozpatrywania wniosku, nie powinien być wcześniejszy niż 30 dni od daty wpływu wniosku do Urzędu.
 
AKTUALNY DRUK WNIOSKU DOSTĘPNY BĘDZIE, W TERMINIE NABORU WNIOSKÓW, NA STRONIE INTERNETOWEJ: ZGIERZ.PRACA.GOV.PL W ZAKŁADCE DOKUMENTY DO POBRANIA .
Proszę o dokładne wypełnienie wniosku, odniesienie się do każdego pola, jeśli jakaś informacja nie dotyczy pracodawcy, proszę zaznaczyć „nie dotyczy". Wnioski będą weryfikowane dopiero po ich złożeniu, nie ma możliwości wcześniejszego sprawdzenia wniosku przez pracownika urzędu.


 
Pracodawca zainteresowany uzyskaniem środków na finansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy, składa wniosek w powiatowym urzędzie pracy właściwym ze względu na siedzibę Pracodawcy albo miejsce prowadzenia działalności, w terminie określonym przez urząd.
 
Opis sposobu składania wniosków znajduje się także w „Zasadach dotyczących przyznawania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego obowiązujących w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zgierzu w 2020 roku w ramach limitu podstawowego w 2020 r."
 
Pracodawców, którzy zdecydują się na osobiste złożenie kompletnego wniosku prosimy o dostarczenie dokumentów wyłącznie do siedziby głównej Powiatowego Urzędu Pracy w Zgierzu, Zgierz, ul. Barona 10 (proszę wrzucić do różowego pojemnika znajdującego się w przedsionku budynku).
 

Środki KFS, na sfinansowanie działań kształcenia ustawicznego, mogą być przyznane w wysokości:
  • 80% kosztów kształcenia ustawicznego, nie więcej jednak niż 300% przeciętnego wynagrodzenia w danym roku na jednego uczestnika, pozostałe 20% kosztów kształcenia stanowi wkład własny Pracodawcy,
  • 100% kosztów kształcenia ustawicznego w przypadku mikroprzedsiębiorstw, nie więcej jednak niż 300% przeciętnego wynagrodzenia w danym roku na jednego uczestnika.
 
Kwota środków Funduszu Pracy, przyznana decyzją Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, na działania finansowane ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego (limit podstawowy) w roku 2020 wynosi 1 100 000,00 zł.
 
Środki KFS przyznane Pracodawcy na sfinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego stanowią pomoc udzielaną zgodnie z warunkami dopuszczalności pomocy de minimis.
 
Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej ustalił priorytety wydatkowania środków KFS na rok 2020, w związku z czym wsparcie będzie udzielane pracodawcom, których wnioski spełniają wymagania określone przynajmniej w jednym z przyjętych priorytetów.
 
Priorytet 1) wsparcie kształcenia ustawicznego dla osób powracających na rynek pracy po przerwie związanej ze sprawowaniem opieki nad dzieckiem;

Priorytet 2) wsparcie kształcenia ustawicznego osób po 45roku życia;

Priorytet 3) wsparcie  zawodowego kształcenia ustawicznego w zidentyfikowanych w danym powiecie lub województwie zawodach deficytowych;

Priorytet 4) wsparcie kształcenia ustawicznego w związku z rozwojem w firmach technologii i zastosowaniem wprowadzanych przez firmy narzędzi pracy;

Priorytet 5) wsparcie kształcenia ustawicznego w obszarach/branżach kluczowych dla rozwoju powiatu/województwa wskazanych w dokumentach strategicznych/planach rozwoju;

Priorytet 6) wsparcie realizacji szkoleń dla instruktorów praktycznej nauki zawodu bądź osób mających zamiar podjęcia się tego zajęcia, opiekunów praktyk zawodowych i opiekunów stażu uczniowskiego oraz szkoleń branżowych dla nauczycieli kształcenia zawodowego;

Priorytet 7) wsparcie kształcenia ustawicznego pracowników zatrudnionych w podmiotach posiadających status przedsiębiorstwa społecznego, wskazanych na liście przedsiębiorstw społecznych prowadzonej przez MRPiPS, członków lub pracowników spółdzielni socjalnych lub pracowników Zakładów Aktywności Zawodowej.

 
*Wsparciem, zgodnie z Priorytetem 1 mogą być objęte osoby, które  w ciągu jednego  roku przed datą złożenia wniosku powróciły na rynek pracy po przerwie związanej ze sprawowaniem opieki nad dzieckiem

* Wsparciem, zgodnie z Priorytetem 2, mogą być objęte osoby, które na dzień złożenia przez pracodawcę wniosku, ukończyły 45 rok życia.

* Wnioskodawca, który chce spełnić wymagania  Priorytetu 3 powinien udowodnić, że wskazana forma kształcenia ustawicznego dotyczy zawodu deficytowego na terenie powiatu zgierskiego bądź województwa łódzkiego.
Wykaz zawodów deficytowych znajduje się na stronach internetowych służb zatrudnienia: * Wnioskodawca, który chce spełnić wymagania  Priorytetu 4 powinien udowodnić, że w ciągu jednego roku przed złożeniem wniosku bądź w ciągu trzech miesięcy po jego złożeniu zostały / zostaną zakupione nowe maszyny i narzędzia, bądź będą wdrożone nowe technologie i systemy, a pracownicy objęci kształceniem ustawicznym będą wykonywać nowe zadania związane z wprowadzonymi /planowanymi do wprowadzenia zmianami. Do wniosku należy dołączyć stosowny dokument potwierdzający powyższe, np. kopie dokumentów zakupu, decyzji dyrektora / zarządu o wprowadzeniu norm ISO, itp.
 
* Wsparciem, zgodnie z Priorytetem 5, będzie udzielane Pracodawcom, którzy działają w obszarach/branżach kluczowych dla rozwoju powiatu/województwa wskazanych w Regionalnej Strategii Innowacji dla Województwa Łódzkiego  - LORIS 2030 https://www.lodzkie.pl/edukacja/edukacja-zawodowa oraz w Wykazie regionalnych specjalizacji województwa łódzkiego https://rpo.lodzkie.pl/wiadomosci/item/1201-wykaz-regionalnych-inteligentnych-specjalizacji-wojewodztwa-lodzkiego-oraz-wynikajacych-z-nich-nisz-specjalizacyjnych
 
* Wsparciem, zgodnie z Priorytetem 7, mogą być objęci zarówno pracownicy jak i pracodawcy,  mimo, że w treści priorytetu zawarto sformułowanie odnoszące się jedynie do pracowników. Lista przedsiębiorstw społecznych prowadzona przez Ministra Rodziny, Pracy i Polityki  Społecznej dostępna  jest pod adresem:
http://www.ekonomiaspoleczna.gov.pl/Lista,przedsiebiorstw,spolecznych,4069.html
 
 
Wnioski będą rozpatrywane zgodnie z „Zasadami dotyczącymi przyznawania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego obowiązującymi w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zgierzu w 2020 roku w ramach limitu podstawowego w 2020 r."
 
Przy rozpatrywaniu wniosków Urząd uwzględnia m.in:
  1. Zgodność dofinansowywanych działań z ustalonymi priorytetami wydatków środków KFS na dany rok;
  2. Zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego lub regionalnego rynku pracy;
  3. Koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku;
  4. Posiadanie przez realizatora usług kształcenia ustawicznego finansowej ze środków KFS certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego;
  5. W przypadku kursów – posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego;
  6. Plany dotyczące dalszego zatrudniania osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS;
  7. Możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku, z uwzględnieniem limitów, o których mowa art. 109 ust.2k i 2m ustawy.
Informacje o publikacji dokumentu


Aktywizacja osób pozostających bez pracy w powiecie zgierskim (II)

#FunduszeEuropejskie #FunduszeUE Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu realizuje projekt „Aktywizacja osób pozostających bez pracy w powiecie zgierskim (II)" ze środków Unii Europejskiej w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027, dla Działania FELD.07.01 „Aktywizacja zawodowa – PUP"...

Aktywizacja osób po 29. roku życia pozostających bez pracy w powiecie zgierskim (VI)

    Podsumowanie   Z dniem 31 grudnia 2022 roku Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu zakończył realizację projektu „Aktywizacja osób po 29. roku życia pozostających bez pracy w powiecie zgierskim (VI)". W ramach przedmiotowego projektu wsparciem objęto 309 osób: 57 osób po 50. roku życia, 129 osób długotrwale...

Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w powiecie zgierskim (V)

  Podsumowanie Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu 31 grudnia 2022 roku zakończył realizację projektu pt. Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w powiecie zgierskim (V) w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 Oś Priorytetowa „Osoby młode na rynku pracy", Działanie 1.1 „Wsparcie osób...

Aktywizacja osób po 29. roku życia pozostających bez pracy w powiecie zgierskim (V)

Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu realizuje projekt „Aktywizacja osób po 29. roku życia pozostających bez pracy w powiecie zgierskim (V)" w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej, Oś priorytetowa VIII. Zatrudnienie,...

5,3%Stopa bezrobocia w Polsce  

Stan na koniec marca 2025 r.

wykres statystyki

  • 1.662,00 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
  • 1.994,40 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
  • 831,00 zł Dodatek aktywizacyjny
  • do 50.863,26 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej
Artykuły prawne

Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia

Zobacz

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz

Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu
ul. Barona 10
95-100 Zgierz

tel. (42) 716-49-41, (42) 716-67-82, (42) 717-41-76
sekretariat. (42) 714-12-77, (42) 714-12-78
fax. (42) 717-41-60
e-mail: lozg@praca.gov.pl

Adres do doręczeń elektronicznych: AE:PL-53729-74571-JGTRH-27

Przesyłanie pism za pośrednictwem  elektronicznej  skrzynki  podawczej ePUAP
„pismo ogólne do podmiotu publicznego" /PUPZgierz/skrytka oraz „pismo ogólne do urzędu" /PUPZgierz/SkrytkaESP


Kontakt telefoniczny z Urzędem:
  • Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS):    42  714 12 63; 
  • szkolenia osób bezrobotnych:  42  714 12 63;  
  • zatrudnianie cudzoziemców:    42  714 12 67; 
  • pośrednictwo pracy, ofert pracy:    42  714 12 71; 42  714 12 72
  • staże:    42   717 45 61; 
  • refundacja kosztów wyposażenia stanowiska pracy, prace interwencyjne, roboty publiczne 42  714 12 79;  
  • jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej:    42  714 12 64;
  • rejestracja, wydawanie zaświadczeń:    42 714 12 68 ; 42  714 12 69
  • zasiłki: 42 714 12 86
  • dodatki  aktywizacyjne:  42 714-12-68; 
  • PIK Ozorków  42  718 28 25    42  718 28 05    42  718 28 04   42  718 28 26
  • PIK Głowno 42 710 22 15     42 710 22 18
  • PIK Aleksandrów Łódzki 42 712-22-60

NIP:732-10-45-122
REGON:472286002

Lista punktów informacyjno-konsultacyjnych

Podania (żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia) do Urzędu należy wnosić na piśmie, za pomocą telefaksu lub ustnie do protokołu.

Podanie powinno zawierać co najmniej:
- wskazanie osoby, od której pochodzi,
- adres (kod pocztowy, miejscowość, ulicę i nr domu) tej osoby,
- żądanie (przedmiot sprawy, której dotyczy).

oraz czynić zadość innym wymaganiom ustalonym w przepisach szczególnych.
 
Podanie wniesione na piśmie  albo ustnie do protokołu powinno być podpisane przez wnoszącego, a protokół ponadto przez pracownika, który go sporządził.

Podanie wniesione na piśmie utrwalonym w wersji papierowej powinno być opatrzone własnoręcznym podpisem wnoszącego, podanie wniesione na piśmie utrwalonym w wersji elektronicznej powinno być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym wnoszącego.

Podania utrwalone w wersji elektronicznej wnosi się na adres do doręczeń elektronicznych lub za pośrednictwem konta w systemie teleinformatycznym organu administracji publicznej - portalu praca.gov.pl lub e-puap.
 
Jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej, podania wniesione na adres poczty elektronicznej organu administracji publicznej pozostawia się bez rozpoznania.

Podstawa prawna: ustawa z dnia 14 czerwca 1964 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2024, poz. 572)