Informacja prasowa ZUS - Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu

K O M U N I K A T

 
Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Aleksandrowie Łódzkim jest czynny w poniedziałki, środy i piątki w godzinach 800-1430.
 
Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Ozorkowie jest czynny w poniedziałki, środy i piątki w godzinach 800-1430.

Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Głownie jest nieczynny w okresie od dnia 03.03.2025r. do dnia 31.05.2025r.
 
Siedziba główna Powiatowego Urzędu Pracy w Zgierzu czynna jest codziennie w godzinach 800-1430
  • W Punktach Informacyjno-Konsultacyjnych prowadzone są sprawy w zakresie rejestracji, wyrejestrowań, pośrednictwa pracy, poradnictwa zawodowego i zgłaszania ofert pracy.
  • Obsługa wniosków dotyczących usług i instrumentów rynku pracy jest prowadzona tylko w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Zgierzu.
  • Rejestracji i wyrejestrowania można dokonać za pośrednictwem strony internetowej www.praca.gov.pl
  • Osoby ubiegające się o przyznanie dodatku aktywizacyjnego pobierają wniosek oraz oświadczenie zakładu pracy i składają wskazane dokumenty w oryginale w kancelarii Urzędu, za pośrednictwem adresu skrzynki e-doręczeń: AE:PL-53729-74571-JGTRH-27, poczty, portalu praca.gov.pl lub e-puap

WAŻNE!

Od dnia 01 stycznia 2025r. obowiązują e-Doręczenia, czyli cyfrowy odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. Załóż adres i skrzynkę do doręczeń elektronicznych aby odbierać korespondencję od urzędów oraz wysyłać listy polecone. Usługę można aktywować przez stronę edoreczenia.gov.pl lub mObywatel.gov.pl

K O M U N I K A T !!!

Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu informuje, że Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Głownie będzie nieczynny w okresie od dnia 03.03.2025r. do dnia 30.04.2025r.

Obsługa Klientów we wskazanym terminie odbywać się będzie w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Zgierzu, ul. Barona 10 w zakresie :

  • potwierdzenia gotowości do pracy - pośrednictwo pracy – parter, pok. 10,
  • rejestracja i wyrejestrowania – parter, pok. 2.

Obsługa wniosków dotyczących usług i instrumentów rynku pracy jest prowadzona tylko w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Zgierzu.


Rejestracji i wyrejestrowania można dokonać za pośrednictwem strony internetowej www.praca.gov.pl lub w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Zgierzu.
Osoby ubiegające się o przyznanie dodatku aktywizacyjnego pobierają wniosek oraz oświadczenie zakładu pracy i składają wskazane dokumenty w oryginale w Kancelarii siedziby Urzędu przy ul. Barona 10 w Zgierzu lub za pośrednictwem poczty, portalu praca.gov.pl lub e-puap lub na elektroniczną skrzynkę e-doręczeń.


K O M U N I K A T !!!

Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu informuje, że Punkt Informacyjno-Konsultacyjny w Głownie będzie nieczynny w okresie od dnia 01.05.2025r. do dnia 31.05.2025r.

Obsługa Klientów we wskazanym terminie odbywać się będzie w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Zgierzu, ul. Barona 10 w zakresie :

  • potwierdzenia gotowości do pracy osobistego - pośrednictwo pracy – parter, pok. 10 lub
  • potwierdzenia gotowości do pracy poprzez kontakt telefoniczny pod numerem telefonu (042) 714-12-71; (042) 714-12-72 lub 
  • potwierdzenia gotowości do pracy poprzez pismo do Urzędu ze strony portalu www.praca.gov.pl
  • rejestracja i wyrejestrowania osobiście – parter, pok. 2 lub
  • rejestracji i wyrejestrowania można dokonać za pośrednictwem strony internetowej www.praca.gov.pl lub elektronicznie poprzez portal e-puap.


Osoby ubiegające się o przyznanie dodatku aktywizacyjnego, pobierają wniosek oraz oświadczenie zakładu pracy i składają wskazane dokumenty w oryginale w Kancelarii siedziby Urzędu przy ul. Barona 10 w Zgierzu lub za pośrednictwem poczty, portalu praca.gov.pl lub e-puap lub na elektroniczną skrzynkę e-doręczeń.

 

Za wprowadzone zmiany i niedogodności przepraszamy.


Aktualności

Informacja prasowa ZUS

Print Drukuj
logo zus



INFORMACJA PRASOWA

 
ZUS wysyła deklaracje PIT za 2020 r. dla emerytów i rencistów. Zakład Ubezpieczeń Społecznych i Krajowa Administracja Skarbowa informują: w tym roku na skutek zmiany przepisów, nadpłatę podatku emerytom i rencistom wypłaci urząd skarbowy. ZUS wyśle do tych podatników PIT -11A.
Do końca lutego Zakład Ubezpieczeń Społecznych prześle do świadczeniobiorców na terenie województwa łódzkiego ponad 740 tys. deklaracji podatkowych PIT-40A, PIT-11A oraz PIT-11. Deklaracje zostaną wysłane do osób, które choć raz w 2020 r. pobrały świadczenie z ZUS.
Emeryci i renciści, którzy  z tytułu podatku mają niedopłatę (gdy suma zaliczek przekazanych do urzędu skarbowego nie przekracza kwoty należnego podatku), otrzymają z ZUS deklarację PIT-40 A. Niedopłata zostanie rozliczona przez ZUS, który potrąci ją z wypłaty świadczenia w kwietniu i przekaże do urzędu skarbowego.
W związku ze zmianami w przepisach, inaczej niż zwykle przedstawia się od tego roku sytuacja świadczeniobiorców z nadpłatą podatku. Chodzi o osoby których suma zaliczek na podatek przekazana do urzędu skarbowego przewyższa należny podatek – mówi Monika Kiełczyńska, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS województwa łódzkiego. - Do tej pory osobom tym ZUS wysyłał deklarację PIT – 40 A i rozliczał nadpłatę, wypłacając ją wraz z marcowym świadczeniem. W tym roku jest inaczej. ZUS nie będzie rozliczał tych osób i wyśle do nich deklaracje PIT - 11A. Nadpłata zostanie natomiast zwrócona przez urząd skarbowy, a nie ZUS – dodaje rzeczniczka.
Emeryci i renciści, którzy mogą skorzystać z odliczeń od dochodu lub od podatku, powinni to zrobić w zeznaniu podatkowym PIT-37 lub PIT-36, które należy złożyć w urzędzie skarbowym do 30 kwietnia.  Jeżeli świadczeniobiorca nie otrzymywał innych dochodów i nie korzysta z odliczeń –  nie musi składać takiego zeznania.
Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) przygotowuje wszystkim podatnikom zeznania podatkowe i udostępnia je w wersji elektronicznej w usłudze Twój e-PIT dostępnej na stronie podatki.gov.pl. Bardzo ważne, w przypadku zwrotu nadpłaty, jest zgłoszenie do urzędu skarbowego właściwego wg miejsca zamieszkania rachunku bankowego, na który przesłany będzie należny zwrot – zachęca Agnieszka Pawlak – rzeczniczka Izby Administracji Skarbowej w Łodzi.
Jeśli ktoś nie wskazał rachunku bankowego, na który ma być zwrócona nadpłata, urząd skarbowy wyśle ją przekazem pocztowym, potrącając jej wartość o koszty przekazu pocztowego. Zwrot nadpłaty nastąpi w ciągu 45 dni od złożenia zeznania podatkowego w formie elektronicznej lub 3 miesięcy od złożenia deklaracji w formie papierowej w urzędzie skarbowym. 
Każdy emeryt i rencista może również przekazać 1 proc. podatku na rzecz organizacji pożytku publicznego. Jeżeli jest to ta sama organizacja co w roku ubiegłym, świadczeniobiorca nie musi składać żadnej dodatkowej dokumentacji w urzędzie skarbowym. Jeżeli jest to inna organizacja, należy wówczas złożyć w urzędzie skarbowym druk PIT-OP.
W szczególnych, uzasadnionych losowo, okolicznościach ZUS może wydać świadczeniobiorcy duplikat deklaracji PIT wcześniej, przed dostarczeniem jej standardową drogą pocztową. Duplikat można otrzymać w każdej placówce ZUS.
 
•             PIT-40A – tylko dla emerytów i rencistów z kwotą niedopłaty podatku (gdy suma zaliczek przekazanych do urzędu skarbowego nie przekracza kwoty należnego podatku). Deklaracja ta trafi także do osób, które korzystały ze świadczenia lub zasiłku przedemerytalnego, nauczycielskiego świadczenia kompensacyjnego czy z renty socjalnej.
 
•             PIT-11A - dla osób, które nie pobierały świadczeń do końca roku podatkowego lub nie są świadczeniobiorcami w momencie rozliczenia. PIT-11A otrzymają także świadczeniobiorcy, którzy mają nadpłatę podatku.
Formularz ten otrzymają również osoby, które w 2020 roku:
-             złożyły w ZUS wniosek przed końcem roku podatkowego o niesporządzaniu rocznego obliczenia podatku na PIT-40A,
-             złożyły w ZUS oświadczenie o zamiarze wspólnego opodatkowania swoich dochodów
z małżonkiem, dziećmi itp., a przed końcem roku podatkowego nie złożyły oświadczenia o rezygnacji z tego zamiaru,
-             złożyły wniosek o obliczanie i pobieranie zaliczki na podatek według wyższej skali podatkowej lub bez pomniejszania o miesięczną kwotę zmniejszenia, tj. o kwotę 43,76 zł,
-             pobierały zasiłki przysługujące z ubezpieczeń społecznych w razie choroby i macierzyństwa,
-             nie miały pobieranych zaliczek na podatek dochodowy stosownie do postanowień umów międzynarodowych o unikaniu podwójnego opodatkowania,
-             miałyby w rozliczeniu ustaloną kwotę nadpłaty podatku, gdy suma zaliczek przekazanych do urzędu skarbowego w roku podatkowym przewyższyła kwotę podatku należnego za ten rok od dochodów uzyskanych w ZUS (w związku ze zmianą art. 34.ust. 7 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, która weszła w życie 1 lipca 2020 r. i którą stosuje się do dochodów uzyskanych od 1 stycznia 2020 r.).
  • PIT-11 - informację o przychodach z innych źródeł oraz dochodach i o pobranych zaliczkach na podatek dochodowy dla osób, które otrzymały:
-             świadczenie należne po osobie zmarłej,
-             alimenty potrącone ze świadczenia wypłacanego przez ZUS na podstawie wyroku sądu lub ugody, w kwocie przekazanej nadwyżki powyżej 700 zł miesięcznie, jeśli zasądzona (ustalona) kwota alimentów przewyższa 700 zł (PIT-11 nie otrzymają dzieci, które nie ukończyły 25 lat oraz dzieci niezależnie od wieku, które otrzymują zasiłek (dodatek) pielęgnacyjny lub rentę socjalną, ponieważ alimenty wypłacone na rzecz takich dzieci są wolne od podatku dochodowego).

 
Informacje o publikacji dokumentu


Aktywizacja osób pozostających bez pracy w powiecie zgierskim (II)

#FunduszeEuropejskie #FunduszeUE Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu realizuje projekt „Aktywizacja osób pozostających bez pracy w powiecie zgierskim (II)" ze środków Unii Europejskiej w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027, dla Działania FELD.07.01 „Aktywizacja zawodowa – PUP"...

Aktywizacja osób po 29. roku życia pozostających bez pracy w powiecie zgierskim (VI)

    Podsumowanie   Z dniem 31 grudnia 2022 roku Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu zakończył realizację projektu „Aktywizacja osób po 29. roku życia pozostających bez pracy w powiecie zgierskim (VI)". W ramach przedmiotowego projektu wsparciem objęto 309 osób: 57 osób po 50. roku życia, 129 osób długotrwale...

Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w powiecie zgierskim (V)

  Podsumowanie Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu 31 grudnia 2022 roku zakończył realizację projektu pt. Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w powiecie zgierskim (V) w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 Oś Priorytetowa „Osoby młode na rynku pracy", Działanie 1.1 „Wsparcie osób...

Aktywizacja osób po 29. roku życia pozostających bez pracy w powiecie zgierskim (V)

Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu realizuje projekt „Aktywizacja osób po 29. roku życia pozostających bez pracy w powiecie zgierskim (V)" w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej, Oś priorytetowa VIII. Zatrudnienie,...

5,4%Stopa bezrobocia w Polsce  

Stan na koniec lutego 2025 r.

wykres statystyki

  • 1.662,00 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
  • 1.994,40 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
  • 831,00 zł Dodatek aktywizacyjny
  • do 50.863,26 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej
Artykuły prawne

Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia

Zobacz

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz

Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu
ul. Barona 10
95-100 Zgierz

tel. (42) 716-49-41, (42) 716-67-82, (42) 717-41-76
sekretariat. (42) 714-12-77, (42) 714-12-78
fax. (42) 717-41-60
e-mail: lozg@praca.gov.pl

Adres do doręczeń elektronicznych: AE:PL-53729-74571-JGTRH-27

Przesyłanie pism za pośrednictwem  elektronicznej  skrzynki  podawczej ePUAP
„pismo ogólne do podmiotu publicznego" /PUPZgierz/skrytka oraz „pismo ogólne do urzędu" /PUPZgierz/SkrytkaESP


Kontakt telefoniczny z Urzędem:
  • Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS):    42  714 12 63; 
  • szkolenia osób bezrobotnych:  42  714 12 63;  
  • zatrudnianie cudzoziemców:    42  714 12 67; 
  • pośrednictwo pracy, ofert pracy:    42  714 12 71; 42  714 12 72
  • staże:    42   717 45 61; 
  • refundacja kosztów wyposażenia stanowiska pracy, prace interwencyjne, roboty publiczne 42  714 12 79;  
  • jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej:    42  714 12 64;
  • rejestracja, wydawanie zaświadczeń:    42 714 12 68 ; 42  714 12 69
  • zasiłki: 42 714 12 86
  • dodatki  aktywizacyjne:  42 714-12-68; 
  • PIK Ozorków  42  718 28 25    42  718 28 05    42  718 28 04   42  718 28 26
  • PIK Głowno 42 710 22 15     42 710 22 18
  • PIK Aleksandrów Łódzki 42 712-22-60

NIP:732-10-45-122
REGON:472286002

Lista punktów informacyjno-konsultacyjnych

Podania (żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia) do Urzędu należy wnosić na piśmie, za pomocą telefaksu lub ustnie do protokołu.

Podanie powinno zawierać co najmniej:
- wskazanie osoby, od której pochodzi,
- adres (kod pocztowy, miejscowość, ulicę i nr domu) tej osoby,
- żądanie (przedmiot sprawy, której dotyczy).

oraz czynić zadość innym wymaganiom ustalonym w przepisach szczególnych.
 
Podanie wniesione na piśmie  albo ustnie do protokołu powinno być podpisane przez wnoszącego, a protokół ponadto przez pracownika, który go sporządził.

Podanie wniesione na piśmie utrwalonym w wersji papierowej powinno być opatrzone własnoręcznym podpisem wnoszącego, podanie wniesione na piśmie utrwalonym w wersji elektronicznej powinno być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym wnoszącego.

Podania utrwalone w wersji elektronicznej wnosi się na adres do doręczeń elektronicznych lub za pośrednictwem konta w systemie teleinformatycznym organu administracji publicznej - portalu praca.gov.pl lub e-puap.
 
Jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej, podania wniesione na adres poczty elektronicznej organu administracji publicznej pozostawia się bez rozpoznania.

Podstawa prawna: ustawa z dnia 14 czerwca 1964 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2024, poz. 572)